Onderhoud


Het onderhouden van uw auto is essentieel voor een lange levensduur. Met goed onderhoud gaat uw auto, zonder problemen, vele kilometers mee. Regelmatig motorolie v
ervangen, de juiste bougies, schone filters en een algehele inspectie zorgen ervoor dat u onbezorgd en met veel plezier kunt blijven rijden.

Wij doen dit met veel plezier voor u in onze werkplaats. 

Kleine onderhoudsbeurt


Bij een kleine onderhoudsbeurt:

  • vervangen we de motorolie en oliefilter
  • vullen we de ruitensproeiervloeistof bij
  • en kijken we uw auto na

Wat is inbegrepen?

  • Motorolie
  • Arbeid
  • Onderhoudsinspectie
  • Ruitensproeiervloeistof
  • Klein materiaal
  • Oliefilter

Kosten vanaf € 75,-, variërend per auto.

Vraag een offerte aan voor de exacte kosten voor uw auto. 

Grote onderhoudsbeurt

 

Bij een grote onderhoudsbeurt:

  • controleren we in de auto, om de auto en onder de motorkap op meer dan 70 punten, o.a.:
    • de accu en verlichting
    • de uitlaat en katalysator
    • de banden en remsysteem
    • de schokbrekers
    • de ruiten en ruitenwissers
  • vullen we bij:
    • de ruitenwisservloeistof
    • de koelvloeistof
  • vervangen we:
    • olie en oliefilter
    • brandstoffilter
    • interieurfilter
    • luchtfilter
    • bougies

Het is verstandig om een grote beurt na twee jaar uit te laten voeren of na 30.000 gereden kilometers.

Kosten vanaf € 155,-, variërend per auto.

Neem voor meer informatie contact met ons op of vul gelijk het offerte-formulier in.

 

 

Te veel herrie? Of juist te stil? Dit doet een elektronische kleppendemper voor je uitlaat

Ook last van zeurende buren door het uitlaatgeluid van je auto? Of moet je elke keer kiezen tussen 'te braaf' en 'te hard'? Dan is een elektronische kleppendemper precies wat je zoekt. Daarmee bepaal je met één druk op de knop zélf hoe jouw auto klinkt. Sportief als het kan, stil als het moet. In deze blog lees je hoe zo'n systeem werkt, wat de voordelen zijn en waar je op moet letten.

Lees meer »

Welke lastechniek past bij jouw project? MIG, TIG en meer uitgelegd

Sta je op het punt om iets aan je auto te laten lassen, maar heb je geen idee wat het verschil is tussen MIG of TIG? Je bent niet de enige. Bij AKR Laswerkplaats krijgen we dagelijks de vraag: "Wat is nu eigenlijk het verschil tussen MIG- en TIG-lassen?" Of: "Wat gebruiken jullie voor het lassen van aluminium, RVS of uitlaatdelen?"

Lees meer »

Meer vermogen met een sportkatalysator: zin of onzin?

Vraag jij je wel eens af of je auto nog wat meer pit kan gebruiken? Of waarom die dikke uitlaat nog niet dat effect geeft waar je op hoopte? Dan is de kans groot dat je katalysator de boel afremt. Met een sportkatalysator geef je je motor meer ademruimte én verbeter je de sound. Meer trekkracht, minder tegendruk en een sportiever gevoel achter het stuur.

Lees meer »

Middendemper eruit = meer geluid! Maar is het wel slim?

Klinkt je auto nog net iets té braaf, terwijl je weet dat er meer in zit? Veel autoliefhebbers lossen dit op met één simpele aanpassing: de middendemper verwijderen. Maar levert dat echt het resultaat op waar je op hoopt? En hoe zit het met comfort, APK en de wet? In deze blog duiken we in de voordelen, nadelen en waar je op moet letten bij het verwijderen van je middendemper.

Lees meer »